2024. 11. 29., péntek
Taksony
Agrometeorológia
növényvédelem
Részletes agrometeorológia
xxx Menü xxx

45 milliárd liter Green Plus égéskatalizátorral felminősített üzemanyag

Kategória: Gépesítés | 2021/06/21

Bíró Pétert, a Green Plus Csoport ENSZ projektmenedzserét kérdeztük a címlapon megjelent előnyös felhasználású Green Plus üzemanyagokról.

Bíró Péter,
ENSZ projektmenedzser

Szakértőként több mint 1600 tesztet végzett földön, vízen, levegőben, laboratóriumokban. Vezérigazgatóként, Klímabarát Települések Szövetsége klímanagykövetként az energia, üzemanyag és klímavédelem összefüggéseit rendszerezi szakmai cikkeiben, előadásaiban.

– Mi ezek fő mondanivalója?

– Gazdasági, mezőgazdasági károk sora ér bennünket, ellátási zavarokkal, ha nem vesszük figyelembe az éghajlatváltozással járó szélsőségeket, katasztrófákat, a jelenlegi energiafogyasztás és ökológiai kizsákmányolás fenntarthatatlanságát.

– Okoz-e a klímaváltozás az üzemanyagokban is valamilyen kárt?

– Az éghajlatváltozással járó szélsőséges időjárás az üzemanyag molekuláris kötéseinek stabilitását gyengíti, amire rátesz egy nagy lapáttal a biotartalom. Ami már nem úszik, ugrik, nő, az már lehet biotartalom, és ezek kötés-stabilitás csökkenése különböző fizikai és kémiai stresszhatásokra nem kívánatos mellékhatásokat okoz tartályokban, vezetékekben, szelepeknél, szűrőkben, ami a munkagép hadrafoghatóságát csökkenti, a javítási költségeket növeli.

– Mi a válasza erre a Green Plus Csoportnak?

– A levegő minősége meghatározza az időjárás kiszámíthatóságát, az emberi egészséget, a ,70-es évek óta vannak ezirányú környezetvédelmi, olajipari fejlesztéseink, több mint 100 szabadalmunk. Fenntarthatósági törekvéseinket a nemzetközi hatóságok és az ENSZ szervezetei hosszú ideje szigorúan ellenőrzik és minősítik. A szilárd, légnemű és folyékony tüzelőanyagok energiahatékonysága, károsanyag kibocsátása a Biofriendly Green Plus® környezetbarát folyékony gyulladás- és égéskatalizátorral javítható.

– Több mint 20 éve a hazai piacon is mérik és érzik a gazdálkodók a különbséget, az egészségesebb, tökéletesebb égést adó Green Plus hatóanyagos üzemanyaggal, milyen problémákon segít?

– Javítja, tisztítja a tartályok, üzemanyag vezetékek, szenzorok, befecskendezők, adagolók, injektorok, EGR szelepek, turbó, DPF rendszerek, katalizátorok működését az idős és az egyre érzékenyebb és drágább új gépeknél is.

– Mitől más a Green Plus folyékony égéskatalizátor az üzemanyag adalékoktól?

– Hatóságilag minősített szabvány, tehát már nem kell méregetni, hogy működik-e vagy sem. Ma már mi minősítjük a felhasználókat és adjuk a zöld certifikációt igazolásként, hogy valóban Green Plus használók, pályázati plusz pontot is ér az alkalmazása. Az ENSZ logo használati jogát is csak felelős ellenőrzéssel adhatjuk, hiszen bizonyítani kell, hogy gyakorlatban tényleg tartalmazza a Green Plus hatóanyagot a végfelhasználó által alkalmazott bármilyen üzemanyag, hogy hivatalosan megfeleljen a legszigorúbb ECO-ÖKO címkés Energia Átmeneti Üzemanyag szabvány kategóriának. A cégek versenyképességét segíti az R2CO2 Felismerési projekt, ahol CO2/üzemanyag fogyasztás csökkentés arányos támogatásra pályázhatnak a munkavállalók is.
A Green Plus égés nem oldalról lökdösi a dugattyút, hanem szemből és egyenletesen tolja nagyobb lángtérfogattal, így energiaveszteséget és vibrációt is csökkent, halkabb, egyenletesebb járású, erősebb és hosszabb élettartamú motor az eredmény, jobb hidegindítási képességgel, kevesebb motorolaj, üzemanyag és AdBlue fogyasztással, kevesebb lerakódással a motorolajban, égéstérben, vezetékekben, alkatrészeken. 
A komplex hatású Green Plus formula képes a lerakódások közül az üzemanyag molekulák visszaépítésére, az égéstér lerakódásokat pedig kíméletesen felhasználja az égéshez. A hatóanyag önmaga nem veszélyes egészségre környezetre, motorra, nagyon kis mennyiség (nanotechnológiás) már nagy mennyiségű tetszőleges tüzelőanyagot képes kondicionálni, feljavítani.
A Green Plus hatóanyag nem csak jól működik más adalékokkal, rossz és prémium minőségű üzemanyagokkal, tüzelőanyagokkal, hanem azok hiányosságait kiegészíti, tompítja hátrányaikat és kiemeli előnyeiket. Az 50–90%-os füstcsökkentő képessége, látható, érezhető, a füst, pedig a kifizetett, de el nem használt üzemanyag.

– A Green Plus Fuel technológia többszörös világgyőztes, de mióta forgalmaznak benzinkutak Green Plus tartalmú üzemanyagot?

– 2003 óta, üzemanyagszabvány, tehát nincs motorgaranciát befolyásoló hatása, 2005-ben világgyőztes emisszió csökkentőként került be kötelező alternatív alkalmazásra az ultraalacsony  károsanyag-kibocsátású  dízel törvénybe, a legnagyobb olajtársaságok által választott üzemanyag komponens Texas államaiban. Itt már több mint 45 milliárd liter üzemanyagot javítottak fel szigorúbb szabványú üzemanyagra Green Plus technológiával, az elmúlt 18 év hatósági eredménye 8 millió tonna CO2-csökkenés és 35% népegészségügy javulás. 

– Mit jelent az Olaj- és Gázipari Gazdaságossági Világgazdasági díj?

– A Nemzetközi Energia Ügynökség és független auditorok által felügyelt Olaj- és Gázipari jelentések szigorú ellenőrzése során kialakult rangsorban ott lenni a toppon több ilyen címmel is, akkor, amikor a Covid-19 jelentős gazdasági visszaeséseket okozott, kiemelkedő gazdaságossági és teljesítménymutató. Azok a benzinkutak fejlődtek és forgalmaztak a legjobban, akik Green Plus tartalmú üzemanyagot forgalmaznak, így a teljes amerikai kontinens Best Downstream győztesei és Fenntarthatósági legjobbja is Green Plus üzemanyag-forgalmazó. Ez konkrét bizonyíték a hatóanyag működésére, ami miatt a Green Plus üzemanyagot tankoló ügyfelek száma nő a legjobban és ezáltal nagyobb forgalmat hoznak az üzemanyag-forgalmazóknak is.

– A CO2 kvóta ára nő, érdemes Green Plus-t használni, mit hoz még ez a mezőgazdaságnak?

– A legmagasabb fokú ellenőrzöttséget, megbízhatóságot, egészségügyi és műszaki védettséget, mellette az alsó hangon is számolható teljesítmény-, üzemanyag-fogyasztás, CO2 és ÜHG kötelező javulási 7%-os értékekkel, mely kis terhelés esetén annak többszöröse is lehet. A pontos terheléseket, üzemanyag értékeket rögzíteni is lehet más precíziós gazdálkodáshoz szükséges elemekkel együtt a 3B Green Plus okosadagoló diagnosztikai rendszerrel, mely a kötelezően befizetendő adóból írható le. A mezőgazdaságban használt szezonális eszközök, érzékenyek az üzemanyag minőségére, biotartalmára, ezért jó hír, hogy a 100%-os bioüzemanyagot forgalmazó benzinkutakat is világsikerhez juttatta.

A Kormányokat és azok Vezetőit és a Nemzetközi Hatóságokat és Vezetőiket Képző és Kutató ENSZ Intézetek ENSZ ECO-ÖKO Címkés Energia
Átmeneti Üzemanyag minősítéseit és logóit használhatják a Green Plus technológiát alkalmazó kormányok, önkormányzatok, vállalkozások.

Ajánlott kiadványokDr. Hajdú József:
A 21. század traktorai
Dr. Kukovics Sándor szerk.:
A bárány- és juhhús fenntarthatósága
Dr. Bai Attila (szerk.):
A biogáz
Bai Attila - Lakner Zoltán - Marosvölgyi Béla - Nábrádi András:
A biomassza felhasználása

Ez is érdekelhetiFejlesztés előtt: Brojleristállók építéseBorászat: A korrupció marketingeszköz - a francia és magyar paradoxonFontos változások a földforgalmi szabályokban

Hírlevél feliratkozás

Legfrisebb cikkekből ajánljuk

MEYER – A válogatás értéket teremt
Az egyre szigorodó előírások és szabványok, valamint az éghajlatváltozás következményei újabb és újabb kihívások elé állítják a termelőket. Manapság megfelelő hozzáadott érték nélkül lehetetlen, vagy csak nyomott áron lehetséges a különböző termények értékesítése. A precíziós tisztítási technológiák fokozott szerepet játszanak a magas minőségű vetőmag előállítása során.
Termelje az áramot is a nappal! Vissza nem térítendő támogatás napelemre az agrár szektorban
Az agrárszektornak ma három dologra lenne leginkább szüksége az eredményes működéséhez: elegendő rendelkezésre álló tőkére a versenyképesség növeléséhez; kiszámíthatóságra és energiabiztonságra a jövőre nézve; illetve megbízható partnerkapcsolatokra a stressz- és kockázatmentes napi munkához.
Bábolnai Gazdanapok 2024 szeptember 5-7. - Együtt a jelen és a jövő – emberekben és gépekben is
A Bábolnai Gazdanapokkal indul a szeptember az agrárszakma számára, a nagy hagyományú rendezvényen egyebek mellett gépbemutatók segítik a gazdálkodókat, hogy jól döntsenek a pályázatok beadásánál. A kiállítás szervezői a fiatalok számára is vonzó programokkal készülnek.
Szentesen jó válaszokat adnak az újabb kihívásokra
Mozgalmas félévet tudhatnak maguk mögött a hazai kertészeti ágazat szereplői, közülük is a DélKerTÉSZ félezer főt számláló közössége. Nagypéter Sándor, a DélKerTÉSZ régi-új elnöke a helyi értékek megőrzését tartja az egyik legfontosabb feladatának, ezért mindent megtesz annak érdekében, hogy a tagsága a legjobb feltételekkel termelje meg a termékeit, mégpedig a környezet megvédésével. Mivel az élet sosem áll meg, az elnökkel bőségesen volt miről beszélgetnünk.
Fejlesztés előtt: Brojleristállók építése
Nem versenyképes a hazai baromfi ágazat. A termelők nagy része alacsony hatékonysággal dolgozik, ennek egyenes követkeménye a szerény jövedelem. Elavultak, korszerűtlenek a telepek, a berendezések. A brojler férőhelyek több mint harmadának alacsony színtű a műszaki állapota, nem felelnek meg a versenyképesség feltételeinek. Így hiába világszínvonalú a magyarországi brojler genetika, a termelésben ezt a potenciált nem képesek kihasználni.A várva várt állami támogatások sikerének egyik feltétele a telepek korszerűsítése, versenyképessé tétele. Ehhez ad gyakorlati szakmai tanácsokat a legnagyobb magyar integrátor, Bárány László által szerkesztett Versenyképes brojlerhízlalás című szakkönyv, amely csak a szaktudas.hu oldalon érhető el.
Talajkímélés korszerű mezőgazdasági gumiabroncsokkal
A traktorok, kombájnok, mezőgazdasági pótkocsik teljesítményjellemzői mit sem érnek, ha nem vesszük figyelembe a korszerű kerekes járószerkezetű mezőgazdasági erő- és munkagépek, járművek fontos szerkezeti elemét, a fúvott gumiabroncsokat. Különösen a traktoroknál és a magajáró betakarítógépeknél jelentős a szerepük, mivel a motorteljesítmény a hajtott kerekekre szerelt gumiabroncsokon keresztül alakul át vonóerővé. Emellett fontos a nagy teherbíró képesség, a talaj védelme, azaz a káros talajtömörödés elkerülése, és szilárd burkolatú úton a minél nagyobb sebességgel történő közlekedés lehetősége.

Találja meg az Önnek való tartalmat

2014-2024 © Agrárium7   –   Minden jog fenntartva.

Tanulmány letöltése X

A kiválasztott tanulmány letöltése ingyenes, ám feliratkozáshoz kötött. Kérjük válassza ki az Önnek megfelelő opciót az alábbiak közül.

Tanulmány letöltése » feliratkozás X

« vissza

Tanulmány letöltése » ellenőrzés X

Ehhez az e-mail címhez nem tartozik aktív feliratkozó. Kérjük, ellenőrizze, hogy azt az e-mail címet adta e meg, amivel feliratkozott hozzánk. Amennyiben új e-mail címmel szeretne regisztrálni, kattintson az alsó "vissza" gombra.

A tanulmány letöltése elindult! » letöltés újra

Kérjük, e-mail címe megadásával erősítse meg, hogy Ön már feliratkozott az Agrárium7 hírlevél listájára, ami után a választott tanulmány automatikusan letöltésre kerül.

« vissza