Kategória: Agrárgazdaság, Állattenyésztés | 2023/05/16
Ismét útjára indította a „Vedd a hazait! Védd a hazait!” kampányt a Magyar Termék Nonprofit Kft. A Covid-járvány idején nagy sikert aratott akció újraindítását a szervezők azzal magyarázzák, hogy jelenlegi gazdasági körülmények még összetettebbek, a helyzet pedig nehezebb, mint a koronavírus miatti lezárások idején volt.
Benedek Eszter
a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője
A „Vedd a hazait! Védd a hazait!” kampányt először a Covid-járvány idején hirdette meg a Magyar Termék Nonprofit Kft., azzal a céllal, hogy – a hirtelen változó körülményekre reagálva – felhívja a figyelmet: ha fogyasztók hazai termékeket vásárolnak, akkor azzal magyar munkahelyeket védenek meg – mondta a kampányt ismertető sajtórendezvényen Benedek Eszter, a nonprofit kft. ügyvezetője. Mint hozzátette, ezekkel a megmozdulásokkal az is céljuk, hogy a vásárlók ne csak a védjegyet lássák, hanem azt is, hogy a termékek mögött emberek, munkahelyek, sorsok állnak.
Az újraindításról szóló döntés megszületését nagyban elősegítette, hogy a Covid-járvány idején ez a kampány nagy sikert aratott, sőt, gyakorlatilag mozgalommá terebélyesedett, hiszen több mint száz cég csatlakozott hozzá. Ráadásul nem csak a Magyar Termék védjegyrendszerét használók, hanem új gyártók is. A sikert jelzi az is, hogy azóta 30 százalékkal megnövekedett a védjegyhasználók száma is. Benedek Eszter szerint az erejüket az összefogás adja, ugyanis a közösségi megjelenések sok olyan vállalatnak is lehetőséget adnak arra, hogy országosan is megismerjék nevüket és termékeiket, amelyeknek egyébként erre nem lenne forrása.
Az ügyvezető szerint a jelenlegi gazdasági helyzet összetettebb, illetve nehezebb is, mint ami a Covid-járvány idején volt. A termékek ára pedig a korábbinál is fontosabbá vált a magyar fogyasztók számára – ez derült ki a Magyar Termék Kft. által 16 ezer ember megkérdezésével tavaly év végén végrehajtott online piackutatásból. A felmérés fontos megállapítása volt ugyanakkor az is, hogy a magyar fogyasztók nem mondanak le a hazai termékekről. A megkérdezettek 96 százaléka ugyanis fontosnak tartotta azt is, hogy kereskedelmi láncok minél több magyar terméket kínáljanak.
Mára egyébként már több mint 230 gyártó ötezernél is több árucikke vált jogosulttá a Magyar Termék védjegyrendszer valamely emblémájának használatára – mondta Benedek Eszter. Ezek a cégek több mint 50 ezer főt foglalkoztatnak, éves összárbevételük pedig meghaladta a 2650 milliárd forintot. Az ügyvezető bízik abban, hogy idén védjegyhasználóik már elérik a 3 ezer milliárd forintos árbevételt, ami egyrészt azt jelentené, hogy növekszik a védjegyhasználat, másrészt pedig azt is, hogy a termékek gazdasági helyzete gyártói stabil.
Az újraindított „Vedd a hazait! Védd a hazait” kampány támogatására a Naszálytej Zrt. egy új, ezt a szlogent hordozó termékcsomagolással jelent meg az Auchan áruházak polcain. A Naszálytej Zrt. növekvő pályán van, az elmúlt öt évben másfélszeresére, 110 millió literre növelte a feldolgozott tej mennyiségét – mondta Sallai Attila, a 100 százalékban magyar tulajdonú, Vácon és Miskolcon tejfeldolgozót üzemeltető Naszálytej Zrt. vezérigazgatója. A tejet teljes mértékben magyar termelőktől vásárolják fel, kapcsolatok pedig meglehetősen szoros a Magyar Termék Kft.-vel: a védjegy összes márkatermékükön szerepel.
A „Vedd a hazait! Védd a Hazait! kampány március elejétől két hétig az Auchan budaörsi áruházában zajlott. Ahogyan azt Nagy Attila, az Auchan Magyarország Kft. választék- és beszerzési igazgatója elmondta, a polcokra kerülő termékek kiválasztásánál mindig kiemelt szempont számukra, hogy azok magyar termelőtől származzanak. Ezt tükrözi egy friss mérés is, amely szerint a hús, a tejtermék, a zöldség-gyümölcs, a konzerv, a tészta, a lekvár és méz kategóriákban a nemzetközi láncok közül az Auchannál a legmagasabb, mintegy 74 százalék a magyar termékek aránya.
Az Auchan budaörsi áruházában egyébként állandó választékban körülbelül 50 ezer terméket találhatnak meg a vásárlók, amelynek a fele élelmiszer. A Magyar Termék Kft.-vel 2014 óta egy stratégiai megállapodással is megerősített kapcsolatuk szorosságát pedig a beszerzési igazgató azzal érzékeltette, hogy a több mint ötezer védjegyes termék szinte mindegyike megtalálható a budaörsi áruházukban.
Ajánlott kiadványokDr. Bánáti Diána:
Élelmiszerek jelölése - Általános részDr. Hegedüs László Zsigmond:
Élelmiszer-minőségbiztosítási rendszer a kiskereskedelmi kkv-knálVéha Antal–Csanádi József–Gyimes Ernő:
Házi élelmiszer-feldolgozásDr. Szabó P. Balázs:
Aszalás - Kisüzemi és házi élelmiszer-előállítás II.
Ez is érdekelhetiA káposztafélék gépi betakarításaParlament előtt a 2025. év adózását meghatározó őszi adócsomagA lovak jólléte: a gondos lótartás eszközei és szabályai
A kiválasztott tanulmány letöltése ingyenes, ám feliratkozáshoz kötött. Kérjük válassza ki az Önnek megfelelő opciót az alábbiak közül.
Ehhez az e-mail címhez nem tartozik aktív feliratkozó. Kérjük, ellenőrizze, hogy azt az e-mail címet adta e meg, amivel feliratkozott hozzánk. Amennyiben új e-mail címmel szeretne regisztrálni, kattintson az alsó "vissza" gombra.
A tanulmány letöltése elindult! » letöltés újra
Kérjük, e-mail címe megadásával erősítse meg, hogy Ön már feliratkozott az Agrárium7 hírlevél listájára, ami után a választott tanulmány automatikusan letöltésre kerül.
« vissza