2025. 08. 20., szerda
István
Agrometeorológia
növényvédelem
Részletes agrometeorológia
xxx Menü xxx

Ha ezt választja, malaca lehet! - Elindult a sertéshús fogyasztását ösztönző kampány

Kategória: Élelmiszeripar | Forrás: AMC Sajtó, 2024/12/08

A kiegyensúlyozott táplálkozásban kiemelt helyet foglalnak el a vörös húsok, hiszen számos olyan ásványianyagot tartalmaznak, amelyek más élelmiszerből nehezen lennének felvehetők – erről is szól az „Ünnepeljen malaccal” kampány. Az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum és a Magyar Húsiparosok Szövetsége által megvalósuló fogyasztásösztönző akciót idén is az ünnepi időszakra időzítették.

A kampány két influenszere, Borbás Marcsi gasztro-műsorvezető és Hentes Robi TikTokker receptvideókat oszt meg a promóciós időszakban, valamint nyereményjátékot hirdetnek, amelynek fődíja egy sertéstermékekkel teletöltött hűtőszekrény lesz.

 Magyarországon évente körülbelül 30 kg sertéshús fogy fejenként, ezzel a baromfi után a második legnépszerűbb húsféle. Népszerűsége elsősorban abban rejlik, hogy számtalan módon elkészíthető, ráadásul az ünnepi asztalon is ott a helye.

 Az ágazat ugyanakkor számos viszontagságon ment keresztül az elmúlt években, hiszen az afrikai sertéspestis, vagy a koronavírus járvány rendkívüli módon megviselték. Ha a kihívások nem is múltak el, a szektor ma már újra stabil pályára állt, amelyet az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára is megerősített a fogyasztásösztönző kampányt beharangozó sajtótájékoztatón.

 Feldman Zsolt elmondta: - Számunkra a sertéshús termelése és fogyasztása nem csak a tradíció része, hanem része a mai modern, kiegyensúlyozott táplálkozásnak és része a jövő magyar agráriumának. Ezért a Vidékfejlesztési Program keretei között közel 450 sertéstartással foglalkozó vállalkozás részére csaknem 85 milliárd forint fejlesztési forrást biztosítottunk és az idén meghirdetett beruházási támogatásokra több száz sertéstartó jelentkezett. Ez nagyobb hatékonyságot, magasabb szintű állatjólétet és nemzetközi összevetésben is egy sokkal versenyképesebb hazai sertéságazat fejlődését segíti.

Az államtitkár hozzátette: a 2024. évben a sertéshízó állatjóléti támogatásra 10,2 milliárd forint áll rendelkezésre.

 Az egészségtudatosság tekintetében a vörös húsokkal kapcsolatos korábbi ellenérzések eltűnni látszanak – ezt már az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese hangsúlyozta. Giczi Gergely szerint ma már a táplálkozási szakemberek is elismerik, hogy a vörös húsoknak – azok ásványianyag- és vitamintartalma miatt – igenis helye van a kiegyensúlyozott táplálkozásbansovány húsok, mint például a karaj nagyszerűen beilleszthető az egészségtudatos étrendbe, ráadásul változatosan elkészíthető. A szakember elmondta: - A kampány során arra törekszenek, minél sokrétűbb eszközökkel hívják fel a figyelmet a sertéstermékek fogyasztására. Így influenszerként az ismert „gasztroangyal”, műsorvezető, Borbás Marcsi mellett megjelenik a kampányban a TikTokon több mint hetvenezres követővel rendelkező Hentes Robi is.

A két tartalomgyártó a kampány során receptvideókat készít, valamint saját receptötleteket is megosztanak.

 Az ágazat helyzetét illetően a Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke, Éder Tamás elmondta: - Az elmúlt két év viszonylatában az idei év egy kicsit jobb képet mutat, várhatóan növekedéssel zárja az ágazat az évet. A húsfeldolgozás és tartósítás a várakozások szerint 5-6%-os volumennövekedést mutat, a készítménygyártás tekintetében ennél is magasabb lehet az emelkedés. Mindeközben a belpiacon az importnyomás fokozódik, letörve így a magyar beszállítói árakat. A szakember ennek kapcsán hozzátette: - Ahhoz, hogy a hazai fogyasztók a jövőben is biztosan számíthassanak a kiváló minőségű, friss magyar sertéshúsra és húskészítményekre, arra van szükség, hogy a vásárlók elsősorban magyar húst és húskészítményt vegyenek le az üzletek polcairól a hétköznapokon éppúgy, mint az ünnepek előtt.   

A kampány az egész ünnepi időszakot felöleli, ráadásul 2024. december 5-12. között nyereményjátékot is hirdetnek a https://www.facebook.com/agrarmarketingcentrum oldalon, amelynek fődíja egy sertéstermékekkel teletöltött hűtőszekrény lesz.

Ajánlott kiadványokDr. Hajdú József:
A 21. század traktorai
Dr. Kukovics Sándor szerk.:
A bárány- és juhhús fenntarthatósága
Dr. Bai Attila (szerk.):
A biogáz
Bai Attila - Lakner Zoltán - Marosvölgyi Béla - Nábrádi András:
A biomassza felhasználása

Ez is érdekelhetiA káposztafélék gépi betakarításaParlament előtt a 2025. év adózását meghatározó őszi adócsomagA lovak jólléte: a gondos lótartás eszközei és szabályai

Hírlevél feliratkozás

Legfrisebb cikkekből ajánljuk

Rövid ellátási lánc: törik az első karika?
Háromszáz termelői piac működik ma Magyarországon, amelyeken friss, szezonális magyar élelmiszereket vásárolhatunk. A termelői piac nem csupán árukat, hanem életérzést is jelent, ahol a termékek kipróbálására és vásárlására ösztönzik a fogyasztókat – ajánlja a termelői piacokat a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara.  Régen volt a háztáji, tíz éve lett ismert a rövid ellátási lánc fogalma. Mindkettő a falusi termelés serkentő gyakorlata. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara is rendszeres támogatója a remélhetően sikeres termelési gyakorlatnak, szakmai rendezvényeken készítik föl a termelőket a pályázatokra és a jövedelmező értékesítésre. 
Búzaszenteléssel vette kezdetét az idei Magyarok Kenyere program
A horvátországi Karancson tartott Kárpát-medencei Búzaszentelő Ünnepséggel vette kezdetét az idei Magyarok Kenyere program. Az egész éven átívelő programban határon inneni és túli magyar gazdák ajánlanak fel búzát rászoruló gyermekeket, családokat segítő szervezeteknek.
Nagykun 2000 Mg. Zrt.: előny a többlábon állás
Nagy érdeklődés mellett zajlott június 13-án a Nagykun 2000 Mg. Zrt. központjában és a kísérleti parcelláknál a regionális fajtabemutató. A két nagy hazai nemesítőház, a Gabonakutató Nonprofit Közhasznú Kft. Szeged (amely intézet tavaly ünnepelte a megalakulásának a centenáriumát), és az Agrártudományi Kutatóközpont Martonvásár (amely tavaly volt 75 éves) kutatói ismertették a GK és az Mv kalászos gabonák nemesítési eredményeit, termesztéstechnológiai újdonságait. Bori Tamással, a Nagykun 2000 Mg. Zrt. elnök-igazgatójával arról is beszélgettünk, hogy a cégcsoport tevékenysége több lábon áll, amely tevékenységben a rizstermesztés jelenti a meghatározó portfoliót.
Éder Tamás: Ilyen terhek mellett a hazai élelmiszerek nem drágák
Nagy kérdés, hogyan reagálnak a sertéspiaci szereplők a ragadós száj- és körömfájás okozta nehézségekre, mindenesetre az állomány tavaly nőtt, és a beruházási pályázatok is sokat lendíthetnek az állattenyésztők és a feldolgozók lehetőségein – derül ki az Agráriumnak nyilatkozó Éder Tamásnak, a Magyar Húsiparosok Szövetsége elnökének a szavaiból.
Az élelmiszer-minőség és ami mögötte van
Ami a fogyasztónak talán csak annyi, hogy „finom”, az élelmiszer-előállítók számára jóval többet jelent. Ahhoz ugyanis, hogy egy élelmiszerről el lehessen mondani, hogy a minőségével minden rendben van, a teljes termékláncon belül minden szereplőnek be kell tartani egy sor olyan előírást, ami nem csupán például a termék ízéről, állagáról, hanem annak biztonságos fogyaszthatóságáról is szól.
Újszerű digitalizációs megoldások Az Állatorvostudományi Egyetem és a Makrom Kft. közös projektje
Digitális élelmiszerbiztonsági rendszerrel támogatott, táplálkozásélettani szempontból kedvező hatású tejtermék fejlesztéssel kínál megoldást a Makrom Kft. és az Állatorvostudományi Egyetem a tejérzékenységben érintettek és a tudatos fogyasztók számára. A “Digitális élelmiszerlánc menedzsment rendszerrel támogatott A2 tejtermékek fejlesztése” című projekt a Nemzeti Kutatási Fejlesztési és Innovációs Alap 314 millió forintos támogatásával valósul meg.

Találja meg az Önnek való tartalmat

2014-2025 © Agrárium7   –   Minden jog fenntartva.

Tanulmány letöltése X

A kiválasztott tanulmány letöltése ingyenes, ám feliratkozáshoz kötött. Kérjük válassza ki az Önnek megfelelő opciót az alábbiak közül.

Tanulmány letöltése » feliratkozás X

« vissza

Tanulmány letöltése » ellenőrzés X

Ehhez az e-mail címhez nem tartozik aktív feliratkozó. Kérjük, ellenőrizze, hogy azt az e-mail címet adta e meg, amivel feliratkozott hozzánk. Amennyiben új e-mail címmel szeretne regisztrálni, kattintson az alsó "vissza" gombra.

A tanulmány letöltése elindult! » letöltés újra

Kérjük, e-mail címe megadásával erősítse meg, hogy Ön már feliratkozott az Agrárium7 hírlevél listájára, ami után a választott tanulmány automatikusan letöltésre kerül.

« vissza