Kategória: Élelmiszeripar | 2025/01/20
Hogyan garantálja a KMÉ-védjegy a minőséget a tudatos vásárlók számára?
Több mint egy évszázada Németországban alapították az ALDI-t, amely mára világszerte a minőségi és megfizethető termékeiről ismert üzletlánccá fejlődött. A magyar piacra 2008-ban lépett be, és már több mint 180 üzlettel várja a vásárlóit. Boltjait egy modern logisztikai központból, Biatorbágyról szolgálja ki.
„Azt tapasztaljuk, hogy a vásárlók keresik a jó minőségű, magyar termékeket, és azon dolgozunk, hogy egyre több olyan saját márkás élelmiszerünk legyen kínálatunkban, amely elnyerte a KMÉ-védjegyet. A KMÉ logó egy, a tőlünk megszokott magas minőségen felüli olyan pluszbiztosíték a vásárlók számára, amiért érdemes a termékeket fejleszteni és pályázni a KMÉ-védjegyre” – mondta Pusztai Ádám, az ALDI országos beszerzési igazgatója.
Mi az a KMÉ-védjegy?
A Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ) védjegyet a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) hozta létre néhány évvel ezelőtt, azzal a céllal, hogy igazolja és kiemelje a legkiválóbb minőségű hazai élelmiszereket. A védjegy megszerzéséhez az élelmiszereknek szigorú pályázati feltételeknek kell megfelelniük.
„A KMÉ minősítést elnyert termékeinkre külön büszkék vagyunk, hiszen nemcsak a jogszabályi paramétereknek kell megfelelni, hanem fenntarthatósági kritériumoknak is, ez pedig egybevág az ALDI mindenkori törekvéseivel” – fogalmazott Lócsi Dóra, az ALDI minőségbiztosítási és fenntarthatósági menedzsere.
Garantált minőség a tudatos vásárlóknak
A KMÉ-védjegy tehát nemcsak a minőségről, hanem a fenntarthatóságról is szól. Az olyan pályázati feltételek, mint a helyi alapanyagok felhasználása vagy a fenntartható vízgazdálkodás, hosszú távon is biztosítják a környezetvédelmi szempontok érvényesülését. Lócsi Dóra szerint: „Ez mind olyan feltétel, ami magasabb kritériumokat teljesít, mint a jogszabályokban előírt elvárások, de ezek azok az apró lépések, amelyekkel a jövőnk fenntarthatóbbá válhat.”
Az ALDI és a KMÉ-védjegy együttesen garantálják, hogy a magyar vásárlók biztosan magas minőségű termékekhez jussanak, amelyek előállításánál fokozottan érvényesülnek a fenntarthatósági kritériumok. Ezek a törekvések nemcsak jobban támogatják a magyar termelőket, hanem egy fenntarthatóbb élelmiszer-ellátási rendszer alapjait is megteremtik.
Mely ALDI termékek érdemelték ki a KMÉ-védjegyet?
Az ALDI hét saját márkás élelmiszere, hústermékek és laktózmentes tejtermékek nyerték el a KMÉ-védjegyet.
Az ALDI célja, hogy minél több terméken legyen megtalálható a KMÉ-logó, ezért a vállalat a jövőben száraztésztákkal és tojásokkal pályázik a Kiváló Minőségű Élelmiszer védjegyre.
Ajánlott kiadványokR. D. Kay - W. M. Edwards - P. A. Duffy:
Korszerű farmmenedzsmentDr. Hegedüs László Zsigmond:
Élelmiszer-minőségbiztosítási rendszer a kiskereskedelmi kkv-knálDr. Csapó János:
Tej és tejtermékek, hús és hústermékek hamisítása és annak kimutatása - Élelmiszer-hamisítás I.Nagy Ottó (szerk.):
Higiénikus tejtermelés a kisgazdaságbanDr. Bánáti Diána:
Élelmiszerek jelölése - Általános részDr. Tóth László - Dr. Bak János :
A minőségi tejtermelés technikája
Ez is érdekelhetiA káposztafélék gépi betakarításaParlament előtt a 2025. év adózását meghatározó őszi adócsomagA lovak jólléte: a gondos lótartás eszközei és szabályai
A kiválasztott tanulmány letöltése ingyenes, ám feliratkozáshoz kötött. Kérjük válassza ki az Önnek megfelelő opciót az alábbiak közül.
Ehhez az e-mail címhez nem tartozik aktív feliratkozó. Kérjük, ellenőrizze, hogy azt az e-mail címet adta e meg, amivel feliratkozott hozzánk. Amennyiben új e-mail címmel szeretne regisztrálni, kattintson az alsó "vissza" gombra.
A tanulmány letöltése elindult! » letöltés újra
Kérjük, e-mail címe megadásával erősítse meg, hogy Ön már feliratkozott az Agrárium7 hírlevél listájára, ami után a választott tanulmány automatikusan letöltésre kerül.
« vissza