Kategória: Élelmiszeripar | Forrás: AMC Sajtó, 2025/02/20
A világ vezető élelmiszeripari szakkiállításai közül az egyik a dubaji Gulfood, amely meghatározó szerepet tölt be az Öböl-térségbe irányuló kereskedelmi kapcsolatok alakításában. Az Agrármarketing Centrum minden évben részt vesz a rangos eseményen, ezúttal 24 kiállító részvételével várja a közösségi stand a szakmai látogatókat.
Mézek, olajos magvak, chutney-k és fermentált szószok, ital- és fagylaltporok, valamint víziszárnyas, kacsa- és libamáj termékek sorakoznak többek között a magyar kiállítók standjain a jubileumát ünneplő 30. Gulfood élelmiszer és ital szakvásáron. A kiállítás nemzetközi jelentőségét nemcsak az ide látogató külföldi vevők mutatják, hanem az Emirátusok hagyományosan erős re-export tevékenysége is. Az évente megrendezett élelmiszer szakkiállítások közül ez a legnagyobb a világon. A sok tekintetben bizonytalan világpiacon a térség folyamatosan növekvő élelmiszer kereslete és kínálata stabilizáló tényezőnek számít. Érdekesség, hogy 2024-ben a Gulfood történetének eddigi legnagyobb kiállítása zajlott 5 500 kiállítóval, és több mint 140 ezer érdeklődővel.
Az Agrármarketing Centrum impozáns méretű, 168 négyzetméteres standján a 24 kiállító számára nem csak bemutatkozási lehetőség nyílik, de üzleti tárgyalásokat is folytathatnak az érdeklődő kereskedelmi partnerekkel. Nagy elismerést jelent, hogy az Ökotáj Plusz Kft. fermentált datolyamustár termékét beválogatták a kiállítás leginnovatívabb termékeit felvonultató „Innovation Awards” versenybe is.
A Társaság élelmiszer exportfejlesztéssel foglalkozó üzletága, a Hungarian Food Business Program is képviselteti magát az eseményen. A Program digitális katalógusába folyamatosan regisztrálják a magyar termékek iránt érdeklődő disztribútorokat. Az online adatbázisban jelenleg 250 magyar élelmiszeripari gyártócég 2300 termékkel, 519 külföldi beszerző vállalat és további 153 egyéb felhasználó (jellemzően nagykövetség, főkonzulátus, szakmai szervezet) szerepel.
Magyarország és az Egyesült Arab Emírségek közötti kereskedelmi forgalom értéke már meghaladja az évi egymilliárd dollárt. Az országba irányuló hazai export 2024-ben 18 százalékos emelkedést produkált, ami azt jelzi, hogy a magyar vállalatok sikeresen lépnek piacra a közel-keleti országban.
Ajánlott kiadványokCsanádi József:
SajtkészítésBereczkiné Kardeván Kinga - Kovács Gáborné:
Kistermelői élelmiszer-előállításDr. Csapó János:
A méz, bor és pálinka hamisítása és annak kimutatása - Élelmiszer-hamisítás II.Dr. Csapó János:
Tej és tejtermékek, hús és hústermékek hamisítása és annak kimutatása - Élelmiszer-hamisítás I.Bujna Ferenc:
Liofilizálás, a fagyasztva szárítás technológiájaVéha Antal–Csanádi József–Gyimes Ernő:
Házi élelmiszer-feldolgozásDr. Szabó P. Balázs:
Savanyítás - Kisüzemi és házi élelmiszer-előállítás I.Dr. Bánáti Diána:
Élelmiszerek jelölése - Általános rész
Ez is érdekelhetiA káposztafélék gépi betakarításaParlament előtt a 2025. év adózását meghatározó őszi adócsomagA lovak jólléte: a gondos lótartás eszközei és szabályai
A kiválasztott tanulmány letöltése ingyenes, ám feliratkozáshoz kötött. Kérjük válassza ki az Önnek megfelelő opciót az alábbiak közül.
Ehhez az e-mail címhez nem tartozik aktív feliratkozó. Kérjük, ellenőrizze, hogy azt az e-mail címet adta e meg, amivel feliratkozott hozzánk. Amennyiben új e-mail címmel szeretne regisztrálni, kattintson az alsó "vissza" gombra.
A tanulmány letöltése elindult! » letöltés újra
Kérjük, e-mail címe megadásával erősítse meg, hogy Ön már feliratkozott az Agrárium7 hírlevél listájára, ami után a választott tanulmány automatikusan letöltésre kerül.
« vissza