2025. 08. 20., szerda
István
Agrometeorológia
növényvédelem
Részletes agrometeorológia
xxx Menü xxx

A csoki meghódította a világot, most a magyar termékek hódíthatják meg Dubajt - Megnyitott a Gulfood, 24 kiállító az Agrármarketing Centrum standján

Kategória: Élelmiszeripar | Forrás: AMC Sajtó, 2025/02/20

A világ vezető élelmiszeripari szakkiállításai közül az egyik a dubaji Gulfood, amely meghatározó szerepet tölt be az Öböl-térségbe irányuló kereskedelmi kapcsolatok alakításában. Az Agrármarketing Centrum minden évben részt vesz a rangos eseményen, ezúttal 24 kiállító részvételével várja a közösségi stand a szakmai látogatókat.

Mézek, olajos magvak, chutney-k és fermentált szószok, ital- és fagylaltporok, valamint víziszárnyas, kacsa- és libamáj termékek sorakoznak többek között a magyar kiállítók standjain a jubileumát ünneplő 30. Gulfood élelmiszer és ital szakvásáron. A kiállítás nemzetközi jelentőségét nemcsak az ide látogató külföldi vevők mutatják, hanem az Emirátusok hagyományosan erős re-export tevékenysége is. Az évente megrendezett élelmiszer szakkiállítások közül ez a legnagyobb a világon. A sok tekintetben bizonytalan világpiacon a térség folyamatosan növekvő élelmiszer kereslete és kínálata stabilizáló tényezőnek számít. Érdekesség, hogy 2024-ben a Gulfood történetének eddigi legnagyobb kiállítása zajlott 5 500 kiállítóval, és több mint 140 ezer érdeklődővel.

Az Agrármarketing Centrum impozáns méretű, 168 négyzetméteres standján a 24 kiállító számára nem csak bemutatkozási lehetőség nyílik, de üzleti tárgyalásokat is folytathatnak az érdeklődő kereskedelmi partnerekkel. Nagy elismerést jelent, hogy az Ökotáj Plusz Kft. fermentált datolyamustár termékét beválogatták a kiállítás leginnovatívabb termékeit felvonultató „Innovation Awards” versenybe is.

A Társaság élelmiszer exportfejlesztéssel foglalkozó üzletága, a Hungarian Food Business Program is képviselteti magát az eseményen. A Program digitális katalógusába folyamatosan regisztrálják a magyar termékek iránt érdeklődő disztribútorokat. Az online adatbázisban jelenleg 250 magyar élelmiszeripari gyártócég 2300 termékkel519 külföldi beszerző vállalat és további 153 egyéb felhasználó (jellemzően nagykövetség, főkonzulátus, szakmai szervezet) szerepel.

Magyarország és az Egyesült Arab Emírségek közötti kereskedelmi forgalom értéke már meghaladja az évi egymilliárd dollárt. Az országba irányuló hazai export 2024-ben 18 százalékos emelkedést produkált, ami azt jelzi, hogy a magyar vállalatok sikeresen lépnek piacra a közel-keleti országban. 

Ajánlott kiadványokCsanádi József:
Sajtkészítés
Bereczkiné Kardeván Kinga - Kovács Gáborné:
Kistermelői élelmiszer-előállítás
Dr. Csapó János:
A méz, bor és pálinka hamisítása és annak kimutatása - Élelmiszer-hamisítás II.
Dr. Csapó János:
Tej és tejtermékek, hús és hústermékek hamisítása és annak kimutatása - Élelmiszer-hamisítás I.
Bujna Ferenc:
Liofilizálás, a fagyasztva szárítás technológiája
Véha Antal–Csanádi József–Gyimes Ernő:
Házi élelmiszer-feldolgozás
Dr. Szabó P. Balázs:
Savanyítás - Kisüzemi és házi élelmiszer-előállítás I.
Dr. Bánáti Diána:
Élelmiszerek jelölése - Általános rész

Ez is érdekelhetiA káposztafélék gépi betakarításaParlament előtt a 2025. év adózását meghatározó őszi adócsomagA lovak jólléte: a gondos lótartás eszközei és szabályai

Hírlevél feliratkozás

Legfrisebb cikkekből ajánljuk

Rövid ellátási lánc: törik az első karika?
Háromszáz termelői piac működik ma Magyarországon, amelyeken friss, szezonális magyar élelmiszereket vásárolhatunk. A termelői piac nem csupán árukat, hanem életérzést is jelent, ahol a termékek kipróbálására és vásárlására ösztönzik a fogyasztókat – ajánlja a termelői piacokat a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara.  Régen volt a háztáji, tíz éve lett ismert a rövid ellátási lánc fogalma. Mindkettő a falusi termelés serkentő gyakorlata. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara is rendszeres támogatója a remélhetően sikeres termelési gyakorlatnak, szakmai rendezvényeken készítik föl a termelőket a pályázatokra és a jövedelmező értékesítésre. 
Búzaszenteléssel vette kezdetét az idei Magyarok Kenyere program
A horvátországi Karancson tartott Kárpát-medencei Búzaszentelő Ünnepséggel vette kezdetét az idei Magyarok Kenyere program. Az egész éven átívelő programban határon inneni és túli magyar gazdák ajánlanak fel búzát rászoruló gyermekeket, családokat segítő szervezeteknek.
Nagykun 2000 Mg. Zrt.: előny a többlábon állás
Nagy érdeklődés mellett zajlott június 13-án a Nagykun 2000 Mg. Zrt. központjában és a kísérleti parcelláknál a regionális fajtabemutató. A két nagy hazai nemesítőház, a Gabonakutató Nonprofit Közhasznú Kft. Szeged (amely intézet tavaly ünnepelte a megalakulásának a centenáriumát), és az Agrártudományi Kutatóközpont Martonvásár (amely tavaly volt 75 éves) kutatói ismertették a GK és az Mv kalászos gabonák nemesítési eredményeit, termesztéstechnológiai újdonságait. Bori Tamással, a Nagykun 2000 Mg. Zrt. elnök-igazgatójával arról is beszélgettünk, hogy a cégcsoport tevékenysége több lábon áll, amely tevékenységben a rizstermesztés jelenti a meghatározó portfoliót.
Éder Tamás: Ilyen terhek mellett a hazai élelmiszerek nem drágák
Nagy kérdés, hogyan reagálnak a sertéspiaci szereplők a ragadós száj- és körömfájás okozta nehézségekre, mindenesetre az állomány tavaly nőtt, és a beruházási pályázatok is sokat lendíthetnek az állattenyésztők és a feldolgozók lehetőségein – derül ki az Agráriumnak nyilatkozó Éder Tamásnak, a Magyar Húsiparosok Szövetsége elnökének a szavaiból.
Az élelmiszer-minőség és ami mögötte van
Ami a fogyasztónak talán csak annyi, hogy „finom”, az élelmiszer-előállítók számára jóval többet jelent. Ahhoz ugyanis, hogy egy élelmiszerről el lehessen mondani, hogy a minőségével minden rendben van, a teljes termékláncon belül minden szereplőnek be kell tartani egy sor olyan előírást, ami nem csupán például a termék ízéről, állagáról, hanem annak biztonságos fogyaszthatóságáról is szól.
Újszerű digitalizációs megoldások Az Állatorvostudományi Egyetem és a Makrom Kft. közös projektje
Digitális élelmiszerbiztonsági rendszerrel támogatott, táplálkozásélettani szempontból kedvező hatású tejtermék fejlesztéssel kínál megoldást a Makrom Kft. és az Állatorvostudományi Egyetem a tejérzékenységben érintettek és a tudatos fogyasztók számára. A “Digitális élelmiszerlánc menedzsment rendszerrel támogatott A2 tejtermékek fejlesztése” című projekt a Nemzeti Kutatási Fejlesztési és Innovációs Alap 314 millió forintos támogatásával valósul meg.

Találja meg az Önnek való tartalmat

2014-2025 © Agrárium7   –   Minden jog fenntartva.

Tanulmány letöltése X

A kiválasztott tanulmány letöltése ingyenes, ám feliratkozáshoz kötött. Kérjük válassza ki az Önnek megfelelő opciót az alábbiak közül.

Tanulmány letöltése » feliratkozás X

« vissza

Tanulmány letöltése » ellenőrzés X

Ehhez az e-mail címhez nem tartozik aktív feliratkozó. Kérjük, ellenőrizze, hogy azt az e-mail címet adta e meg, amivel feliratkozott hozzánk. Amennyiben új e-mail címmel szeretne regisztrálni, kattintson az alsó "vissza" gombra.

A tanulmány letöltése elindult! » letöltés újra

Kérjük, e-mail címe megadásával erősítse meg, hogy Ön már feliratkozott az Agrárium7 hírlevél listájára, ami után a választott tanulmány automatikusan letöltésre kerül.

« vissza