Kategória: Agrárgazdaság, Élelmiszeripar | Forrás: AMC Sajtó, 2025/05/19
Prémium élelmiszerek és különlegességek is megjelennek az Agrármarketing Centrum közösségi standján Sanghajban, ahol most rendezik a világ egyik legjelentősebb nemzetközi élelmiszeripari eseményét, a SIAL China-t. A 2025. május 19–21. között zajló expó a párizsi SIAL kiállítás társrendezvénye, amely nem csupán Kína, de egész Kelet-Ázsia legnagyobb élelmiszeripari seregszemléje mintegy 5000 kiállító, és 180 ezer szakmai látogató részvételével.
Fagyasztott zöldségek, ízesített szívószál, zabszelet és természetesen lúgos kémhatású ásványvíz is szerepel azon termékek között, amelyeket a magyar kiállítók kínálnak a külföldi beszerzők figyelmébe a világ egyik legnagyobb élelmiszer- és ital szakkiállításán. Az Agrármarketing Centrum 90 négyzetméteres közösségi standján hét hazai élelmiszergyártó mutatkozik be, kínálatukban pedig a bio- és mentes termékektől kezdve a hagyományos magyar élelmiszerekig szinte valamennyi szegmens megtalálható. A kiállításon az Agrármarketing Centrum exportfejlesztési üzletága, a Hungarian Food Business Program képviselője folyamatosan regisztrálja a magyar termékek iránt érdeklődő külföldi beszerzőket online rendszerébe.
A kínai piac iránti fokozódó érdeklődésre való tekintettel a magyar cégek egyre tudatosabban készülnek a távol-keleti piac kihívásaira. A SIAL nemcsak bemutatkozási platform és piacfelmérési lehetőség, hanem a valós üzleti tárgyalások terepe is.
A Kínai Népköztársaság a világ egyik legnagyobb fogyasztói piaca, több mint 1,4 milliárd lakossal. A középosztály növekedése és az egészségtudatos életmód terjedése új, prémium minőségű termékek iránti keresletet generált. A magyar élelmiszeripari termékek, különösen a bio, a mentes és a natúr áruk jó eséllyel indulhatnak ebben a környezetben. Ugyanakkor a kínai exportra lépés nem csupán lehetőség, hanem komoly előkészületeket igénylő folyamat. A termékeket minden esetben regisztrálni kell az ún. GACC (General Administration of Customs of China) rendszerben, valamint termékcsoporttól függően számos engedélyt és tanúsítványt kell beszerezni. A kínai vásárlók gyakran érzelmi alapon döntenek, fontos számukra a termék eredettörténete, a márkaháttér, valamint a csomagolás esztétikája és minősége.
Ajánlott kiadványokDr. Hajdú József:
A 21. század traktoraiDr. Kukovics Sándor szerk.:
A bárány- és juhhús fenntarthatóságaDr. Bai Attila (szerk.):
A biogázBai Attila - Lakner Zoltán - Marosvölgyi Béla - Nábrádi András:
A biomassza felhasználása
Ez is érdekelhetiA káposztafélék gépi betakarításaParlament előtt a 2025. év adózását meghatározó őszi adócsomagA lovak jólléte: a gondos lótartás eszközei és szabályai
A kiválasztott tanulmány letöltése ingyenes, ám feliratkozáshoz kötött. Kérjük válassza ki az Önnek megfelelő opciót az alábbiak közül.
Ehhez az e-mail címhez nem tartozik aktív feliratkozó. Kérjük, ellenőrizze, hogy azt az e-mail címet adta e meg, amivel feliratkozott hozzánk. Amennyiben új e-mail címmel szeretne regisztrálni, kattintson az alsó "vissza" gombra.
A tanulmány letöltése elindult! » letöltés újra
Kérjük, e-mail címe megadásával erősítse meg, hogy Ön már feliratkozott az Agrárium7 hírlevél listájára, ami után a választott tanulmány automatikusan letöltésre kerül.
« vissza