2025. 07. 11., péntek
Nóra, Lili
Agrometeorológia
növényvédelem
Részletes agrometeorológia
xxx Menü xxx

Tévhitek ellen, az egészséges táplálkozásért, a fenntartható jövőért – Indul az Agrárgazdasági Kamara „Tények ízekre szedve” országos szemléletformáló kampánya

Kategória: Agrárgazdaság, Fenntartható gazdálkodás, Kamara | Forrás: NAK Sajtó, 2025/06/11

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) országos szemléletformáló kampányt indított „Tények ízekre szedve” címmel. A kezdeményezés célja, hogy nyitott és hiteles módon mutassa be az állati eredetű termékek jelentőségét, cáfolja a velük kapcsolatos tévhiteket, és párbeszédet kezdeményezzen a fogyasztók és a hazai élelmiszertermelők között. A kampány a hús, a tejtermékek és a tojás egészséges táplálkozásban betöltött szerepét, valamint a felelős állattartás fenntartható gyakorlatait helyezi középpontba, miközben rávilágít a magyar mezőgazdaság társadalmi és gazdasági jelentőségére.

Szécsi Zoltán, háromszoros olimpiai bajnok vízilabdázó, a kampány arca és Papp Zsolt György, a NAK elnöke

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara „Tények ízekre szedve” kampánya öt hónapon keresztül, azaz júniustól novemberig tart, és különösen nagy hangsúlyt fektet az edukációra. Az ismeretterjesztő tartalmak között szerepelnek videósorozatok, riportok, szakértői interjúk és cikkek, amelyek szakmailag megalapozott információkkal segítik a közönséget eligazodni a táplálkozással, az állattenyésztéssel és a húsfogyasztással kapcsolatos kérdésekben. A NAK fontosnak tartja, hogy a fogyasztók tudományos tényekre támaszkodva alkossanak véleményt, és ne a közösségi médiában terjedő, gyakran félrevezető vélekedések határozzák meg az élelmiszerhez fűződő viszonyukat.

A kezdeményezés külön figyelmet fordít arra, hogy bemutassa a hazai állattenyésztés és húsipar valós működését. A kampány során a közönség betekintést nyerhet a fenntartható gazdálkodások mindennapjaiba, a korszerű tartástechnológiák világába és a húsfeldolgozás ellenőrzött, magas színvonalú folyamataiba. A riportok azt is érzékeltetik, hogy a felelős állattartók és feldolgozók milyen komoly szakértelemmel, elkötelezettséggel és tisztességgel végzik munkájukat nap mint nap azért, hogy biztonságos, jó minőségű élelmiszer kerüljön a magyar családok asztalára.

A kampány célcsoportját azok a társadalmi rétegek alkotják, akik meghatározó szerepet játszanak az élelmiszerfogyasztási szokások alakításában. Az iskolás korú fiatalokat edukatív, szemléletformáló tartalmakkal kívánják megszólítani. A városi fiatal felnőttek nyitottak az új információkra, különösen, ha azok fenntarthatósági szempontokat is érintenek. A családanyák és háziasszonyok az élelmiszerbiztonság, a gyermekek egészsége és a család jóléte szempontjából érdeklődnek a téma iránt, míg a tudatos, modern nők a minőségi életmód és a hiteles információk iránti igényük révén különösen fogékonyak az üzenetekre. A kampány az ő nyelvükön kíván szólni, érthetően, világosan, szakmailag megalapozottan.

A kampányhoz szakértők is csatlakoztak, akik garantálják a tartalom hitelességét. Szabó Adrienn dietetikus a tudományos alapokat biztosítja, míg a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara agrárszakértői a gazdálkodási folyamatokat mutatják be közérthető módon. A kampány arca Szécsi Zoltán, háromszoros olimpiai bajnok vízilabdázó, aki saját sportolói és családi tapasztalatait is megosztja a közönséggel. Mint mondta:

„Sportolóként egész életemet végigkísérte, hogy tudatosan figyeljek arra, mit eszem. Az energia, az állóképesség, a koncentráció – ezek mind a táplálkozáson is múlnak. Meggyőződésem, hogy a táplálkozásról nem szabad felszínes vélemények alapján ítélkezni. Meg kell ismernünk a tudományos tényeket és azt a sok embert, akik azon dolgoznak, hogy minőségi, biztonságos élelmiszer kerüljön elénk.”

A kampány célját Papp Zsolt György, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara elnöke így fogalmazta meg:

„Az agrárium a mindennapjaink láthatatlan alappillére – nélküle nem kerülne étel az asztalunkra. Ha nem lenne mezőgazdaság és állattenyésztés, nem lenne mit ennünk, hiszen minden falat valahol egy gazda keze nyomát viseli. Kampányunk célja, hogy tényekre alapozva helyreállítsuk a bizalmat elsősorban az állati eredetű termékek iránt, valamint, hogy hosszú távú párbeszédet teremtsünk az agrárium szereplői és a társadalom között.”

A kampány az online térben, különböző közösségimédia-felületeken, videós tartalmakkal, influenszerek közreműködésével, valamint egy folyamatosan frissülő szakmai weboldalon keresztül valósul meg. A cél, hogy minden érdeklődő elérhető és hiteles információhoz jusson az állati eredetű termékek élettani szerepéről, a hazai gazdálkodók munkájáról és a fenntarthatóság lehetőségeiről.

További információ és részletek: www.tenyekizekreszedve.hu

Ajánlott kiadványokDr. Pupos Tibor:
Fenntarthatóság és versenyképesség a mezőgazdaságban
Dr. Csapó János:
Funkcionális élelmiszerek
Oláh Judit és Popp József:
A fenntartható fejlődés záloga a körforgásos bioökonómia
Dr. Csapó János - Dr. Albert Csilla:
Táplálkozás, túlsúly, elhízás
Mikes Márk:
Ízletes és fenntartható juh- és bárányételek receptkönyve
Dr. Csapó János - Dr. Szabari Miklós Gábor:
A tejtermékek szerepe a táplálkozásban - A tej és tejtermékek szerepe a táplálkozásban III.

Ez is érdekelhetiA káposztafélék gépi betakarításaParlament előtt a 2025. év adózását meghatározó őszi adócsomagA lovak jólléte: a gondos lótartás eszközei és szabályai

Hírlevél feliratkozás

Legfrisebb cikkekből ajánljuk

Az agrárium húzóágazat Bács-Kiskun vármegyében
Bács-Kiskun vármegye gazdaságában mindig is meghatározó szerepet töltött be az agrárium. A vármegye jelentős részét az elsősorban futóhomok borította Duna-Tisza közi Homokhátság foglalja el. Az eltérő talajadottságok nagyban meghatározzák a főbb mezőgazdasági kultúrákat. Míg a Duna-melléki síkságon és a Bácskában a szántóföldi növénytermesztés és az állattenyésztés, addig a homokos térségekben inkább a gyümölcs- és szőlőtermesztés a meghatározó. Gáspár Ferenccel, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara vármegyei elnökével az agrárium helyzetét elemeztük.
A gazda keze: létfenntartás állati és növényi termékekből
Ha nem lenne mezőgazdaság és állattenyésztés, nem lenne mit ennünk, hiszen minden falat a gazda keze nyomát viseli – jelentette ki Papp Zsolt György, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara elnöke azon a szemléletformáló kampányrendezvényen, amelyet Tények ízekre szedve neveztek el. Ezzel nem kisebb feladatot vállalt a kamara, mint a bizalomépítést az állati eredetű termékek iránt, és a tartós párbeszéd fenntartását a gazdák és a társadalom között.
Burgonyatermelés: csökkenő termelés és fogyasztás
Több krumplit eszünk, mint amennyit termelünk. A burgonya mindig népélelmezési termék volt, a világban is a rizs és búza után a legfontosabb eledel. Már csak a néprajzi irodalomban lehet találkozni az olyan kifejezésekkel, mint „ma pipice, holnap gánica”. Ez leegyszerűsítve csak annyit jelent, hogy mindkét nap krumplit ettek a szegényebb falusi emberek.
Többszörösen nehezített úton a vetőmagszektor
A szélsőséges időjárás egyre nagyobb kihívást jelent a vetőmagszektor számára is, amely a mezőgazdaság első, stratégiai jelentőségű lépcsőjét jelenti, hangzott el a Vetőmag Szövetség Szakmaközi Szervezet és Terméktanács éves küldöttgyűlésén, Gödöllőn. A negatív környezeti változásokon kívül az ágazatot az elmúlt években érzékenyen érintette az orosz-ukrán konfliktus, amelynek révén a két fontos célországba szállított kukorica és napraforgó vetőmagok exportja töredékére esett vissza.
Földügyletek a családon belül
A magyar termőföldek több mint 2/3-át egyéni gazdaságok használják, melyek javarészt családi gazdasági formában működnek. Szerepük nem csak gazdasági értelemben jelentős, hanem társadalmi szempontból is meghatározóak a vidék életében. Nem véletlen tehát, hogy jelenleg is komoly támogatásokat biztosítanak a családi gazdaságok működéséhez, ahogy ugyanez igaz a családon belüli földügyletekre is egyszerűbb szabályok vonatkoznak.
A DélKerTÉSZ komplex szolgáltatást nyújt a tagjainak
A Délalföldi Kertészek Szövetkezete (DélKerTÉSZ) eddig is azon dolgozott, hogy a 450 tag termelési feltételei minél korszerűbbé, hatékonyabbá váljon. Ám a klímaváltozás újabb és újabb kihívásai miatt további jelentős beruházásokra van szükség ahhoz, hogy megfelelő mennyiségű és minőségű magyar zöldség és gyümölcs legyen elérhető a magyar boltok polcain. A magyar termelőknek a világpiaci árak mellett kell hatékonynak és versenyképesnek kell lenniük, kellő hozamot kell elérni magas minőség mellett. Nagypéter Sándorral, a DélKerTÉSZ elnökével beszélgettünk.

Találja meg az Önnek való tartalmat

2014-2025 © Agrárium7   –   Minden jog fenntartva.

Tanulmány letöltése X

A kiválasztott tanulmány letöltése ingyenes, ám feliratkozáshoz kötött. Kérjük válassza ki az Önnek megfelelő opciót az alábbiak közül.

Tanulmány letöltése » feliratkozás X

« vissza

Tanulmány letöltése » ellenőrzés X

Ehhez az e-mail címhez nem tartozik aktív feliratkozó. Kérjük, ellenőrizze, hogy azt az e-mail címet adta e meg, amivel feliratkozott hozzánk. Amennyiben új e-mail címmel szeretne regisztrálni, kattintson az alsó "vissza" gombra.

A tanulmány letöltése elindult! » letöltés újra

Kérjük, e-mail címe megadásával erősítse meg, hogy Ön már feliratkozott az Agrárium7 hírlevél listájára, ami után a választott tanulmány automatikusan letöltésre kerül.

« vissza