2025. 11. 22., szombat
Cecília
Agrometeorológia
növényvédelem
Részletes agrometeorológia
xxx Menü xxx

Tévhitek ellen, az egészséges táplálkozásért, a fenntartható jövőért – Indul az Agrárgazdasági Kamara „Tények ízekre szedve” országos szemléletformáló kampánya

Kategória: Agrárgazdaság, Fenntartható gazdálkodás, Kamara | Forrás: NAK Sajtó, 2025/06/11

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) országos szemléletformáló kampányt indított „Tények ízekre szedve” címmel. A kezdeményezés célja, hogy nyitott és hiteles módon mutassa be az állati eredetű termékek jelentőségét, cáfolja a velük kapcsolatos tévhiteket, és párbeszédet kezdeményezzen a fogyasztók és a hazai élelmiszertermelők között. A kampány a hús, a tejtermékek és a tojás egészséges táplálkozásban betöltött szerepét, valamint a felelős állattartás fenntartható gyakorlatait helyezi középpontba, miközben rávilágít a magyar mezőgazdaság társadalmi és gazdasági jelentőségére.

Szécsi Zoltán, háromszoros olimpiai bajnok vízilabdázó, a kampány arca és Papp Zsolt György, a NAK elnöke

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara „Tények ízekre szedve” kampánya öt hónapon keresztül, azaz júniustól novemberig tart, és különösen nagy hangsúlyt fektet az edukációra. Az ismeretterjesztő tartalmak között szerepelnek videósorozatok, riportok, szakértői interjúk és cikkek, amelyek szakmailag megalapozott információkkal segítik a közönséget eligazodni a táplálkozással, az állattenyésztéssel és a húsfogyasztással kapcsolatos kérdésekben. A NAK fontosnak tartja, hogy a fogyasztók tudományos tényekre támaszkodva alkossanak véleményt, és ne a közösségi médiában terjedő, gyakran félrevezető vélekedések határozzák meg az élelmiszerhez fűződő viszonyukat.

A kezdeményezés külön figyelmet fordít arra, hogy bemutassa a hazai állattenyésztés és húsipar valós működését. A kampány során a közönség betekintést nyerhet a fenntartható gazdálkodások mindennapjaiba, a korszerű tartástechnológiák világába és a húsfeldolgozás ellenőrzött, magas színvonalú folyamataiba. A riportok azt is érzékeltetik, hogy a felelős állattartók és feldolgozók milyen komoly szakértelemmel, elkötelezettséggel és tisztességgel végzik munkájukat nap mint nap azért, hogy biztonságos, jó minőségű élelmiszer kerüljön a magyar családok asztalára.

A kampány célcsoportját azok a társadalmi rétegek alkotják, akik meghatározó szerepet játszanak az élelmiszerfogyasztási szokások alakításában. Az iskolás korú fiatalokat edukatív, szemléletformáló tartalmakkal kívánják megszólítani. A városi fiatal felnőttek nyitottak az új információkra, különösen, ha azok fenntarthatósági szempontokat is érintenek. A családanyák és háziasszonyok az élelmiszerbiztonság, a gyermekek egészsége és a család jóléte szempontjából érdeklődnek a téma iránt, míg a tudatos, modern nők a minőségi életmód és a hiteles információk iránti igényük révén különösen fogékonyak az üzenetekre. A kampány az ő nyelvükön kíván szólni, érthetően, világosan, szakmailag megalapozottan.

A kampányhoz szakértők is csatlakoztak, akik garantálják a tartalom hitelességét. Szabó Adrienn dietetikus a tudományos alapokat biztosítja, míg a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara agrárszakértői a gazdálkodási folyamatokat mutatják be közérthető módon. A kampány arca Szécsi Zoltán, háromszoros olimpiai bajnok vízilabdázó, aki saját sportolói és családi tapasztalatait is megosztja a közönséggel. Mint mondta:

„Sportolóként egész életemet végigkísérte, hogy tudatosan figyeljek arra, mit eszem. Az energia, az állóképesség, a koncentráció – ezek mind a táplálkozáson is múlnak. Meggyőződésem, hogy a táplálkozásról nem szabad felszínes vélemények alapján ítélkezni. Meg kell ismernünk a tudományos tényeket és azt a sok embert, akik azon dolgoznak, hogy minőségi, biztonságos élelmiszer kerüljön elénk.”

A kampány célját Papp Zsolt György, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara elnöke így fogalmazta meg:

„Az agrárium a mindennapjaink láthatatlan alappillére – nélküle nem kerülne étel az asztalunkra. Ha nem lenne mezőgazdaság és állattenyésztés, nem lenne mit ennünk, hiszen minden falat valahol egy gazda keze nyomát viseli. Kampányunk célja, hogy tényekre alapozva helyreállítsuk a bizalmat elsősorban az állati eredetű termékek iránt, valamint, hogy hosszú távú párbeszédet teremtsünk az agrárium szereplői és a társadalom között.”

A kampány az online térben, különböző közösségimédia-felületeken, videós tartalmakkal, influenszerek közreműködésével, valamint egy folyamatosan frissülő szakmai weboldalon keresztül valósul meg. A cél, hogy minden érdeklődő elérhető és hiteles információhoz jusson az állati eredetű termékek élettani szerepéről, a hazai gazdálkodók munkájáról és a fenntarthatóság lehetőségeiről.

További információ és részletek: www.tenyekizekreszedve.hu

Ajánlott kiadványokDr. Csapó János - Dr. Albert Csilla:
Táplálkozás, túlsúly, elhízás
Dr. Pupos Tibor:
Fenntarthatóság és versenyképesség a mezőgazdaságban
Mikes Márk:
Ízletes és fenntartható juh- és bárányételek receptkönyve
Dr. Csapó János:
Funkcionális élelmiszerek
Oláh Judit és Popp József:
A fenntartható fejlődés záloga a körforgásos bioökonómia
Dr. Csapó János - Dr. Szabari Miklós Gábor:
A tejtermékek szerepe a táplálkozásban - A tej és tejtermékek szerepe a táplálkozásban III.

Ez is érdekelhetiA káposztafélék gépi betakarításaParlament előtt a 2025. év adózását meghatározó őszi adócsomagA lovak jólléte: a gondos lótartás eszközei és szabályai

Hírlevél feliratkozás

Legfrisebb cikkekből ajánljuk

Csaknem 9 ezer hektár földrészletet kínál megvételre az állam
Újabb 10 hektárt meghaladó földrészletek kerülhetnek a gazdákhoz. Az agrártárca az intézkedéssel a kis- és közepes gazdálkodók, valamint a helyi termelők földhöz jutását támogatja. Az érintett területekre a korábbi eljárásokhoz hasonlóan, bárki tehet vételi ajánlatot.
A Gál Pincészetnél jó évjárattal zárják az idei évet
Ha egy gondosan megtervezett, jól működő családi pincészetre lennénk kíváncsiak, akkor a szigetcsépi Gál Szőlőbirtok és Pincészet az egyik legjobb választás. A Gál házaspár az önálló pincészet alapításakor a privatizáció utáni gazdasági átmenettel, jelentős beruházásokkal, jogi kihívásokkal és piaci versennyel nézett szembe, amelyeket szakmai tudásukra és kitartásukra támaszkodva sikeresen leküzdöttek. Gálné Dignisz Évával beszélgettünk.
Komoly versenyhátrányban vannak a legális pálinkafőzdék a piacon
A Győri Likőrgyár Zrt. Magyarország egyik legrégebbi és meghatározó szeszesital-gyártó vállalata, melynek jogelődjét Győrben 1884-ben alapították. A hagyományokra épülő, de korszerű, piacorientált vállalatként ma is fontos szereplője a hazai szeszesital-iparnak. Barabás Attila, a Magyar Pálinka Lovagrend Nagymestere, a Győri Likőrgyár Zrt. vezérigazgatója és a Pannonhalmi Pálinkárium vezetője személyesen mutatta be a gyár működési részleteit, s azt is, hogy a tradíciók és az innováció közti egyensúlyt sikerült megteremteniük.
Földügyi aktualitások
Több mint 40 ezer adásvételi szerződést kötöttek az idei év első felében termőföldekre. Ezekben a megállapodásokban már alkalmazni kellett számos olyan új előírást, melyek 2025 elejétől léptek hatályba a földforgalmi szabályozásban, ezekből válogattam néhány fontosabb új elemet.
DélKerTÉSZ: Adóváltás adhat lökést a magyar zöldségeknek -Fokozzák a tempót a szentesi zöldségtermelők
Versenyképesebbé válhatnak a magyar zöldségtermelők és tovább fehéredhet az agrárszektor a fordított áfa bevezetésével. A szektort sújtó áfacsalásokat ugyanis leginkább ezzel a módszerrel lehetne gyorsan és a leghatékonyabb visszaszorítani, illetve a hazai áruk kereskedelmi pozíciója is javulna - derült ki a 450 szentesi termelőt tömörítő DélKerTÉSZ összefoglalójából. A szentesi termelők egyébként jó szezont zártak: 2025 első háromnegyed évében 53,5 ezer tonna zöldséget értékesítettek, ami 700 tonna növekedést jelent éves szinten. Az árbevétel pedig 260 millió forinttal, 16,5 milliárd forintra nőtt. Jövőre újabb beruházásokkal, üvegházakkal és fóliablokkok építésével pörgetnék fel az exportot.
Több hazai csemegeszőlőre van szükség
A hazai szőlőtermesztés 2025-ben kihívásokkal teli helyzetben van, főként a klímaváltozás és az időjárási szélsőségek miatt. Magyarországon az elmúlt években folyamatosan csökkent a szőlőtermesztés területe, jelenleg mintegy 58 ezer hektáron művelnek szőlőt, ami az elmúlt öt év alatt mintegy 5 ezer hektáros csökkenést mutat.

Találja meg az Önnek való tartalmat

2014-2025 © Agrárium7   –   Minden jog fenntartva.

Tanulmány letöltése X

A kiválasztott tanulmány letöltése ingyenes, ám feliratkozáshoz kötött. Kérjük válassza ki az Önnek megfelelő opciót az alábbiak közül.

Tanulmány letöltése » feliratkozás X

« vissza

Tanulmány letöltése » ellenőrzés X

Ehhez az e-mail címhez nem tartozik aktív feliratkozó. Kérjük, ellenőrizze, hogy azt az e-mail címet adta e meg, amivel feliratkozott hozzánk. Amennyiben új e-mail címmel szeretne regisztrálni, kattintson az alsó "vissza" gombra.

A tanulmány letöltése elindult! » letöltés újra

Kérjük, e-mail címe megadásával erősítse meg, hogy Ön már feliratkozott az Agrárium7 hírlevél listájára, ami után a választott tanulmány automatikusan letöltésre kerül.

« vissza