2025. 08. 20., szerda
István
Agrometeorológia
növényvédelem
Részletes agrometeorológia
xxx Menü xxx

„Nyár, dinnye, szeletem” – Elindult a 2025-ös hazai dinnye fogyasztásösztönző kampány

Kategória: Élelmiszeripar, Növénytermesztés | Forrás: AMC Sajtó, 2025/07/31

Idén is elindult a nyár egyik legkedveltebb gyümölcsének, a hazai dinnyének népszerűsítését célzó országos kampány, amely 2025. július 23. és augusztus 2. között zajlik. A „Nyár, dinnye, szeletem” szlogennel futó program célja, hogy felhívja a figyelmet a magyar görög- és sárgadinnye kiváló minőségére, változatos felhasználhatóságára, valamint arra, hogy a szezon egészen szeptember végéig tart. Az Agrármarketing Centrum évek óta ösztönzi az idénygyümölcsök fogyasztását, a következő időszakban az ország számos pontján találkozhatnak kóstoltató standokkal, ahol a lédús és ízletes magyar dinnyét ízlelhetik az érdeklődők.

A szezonális zöldségek és gyümölcsök legsokszínűbb beszerzési forrásait jelentik a piacok, nem véletlen, hogy ezúttal a dinnye fogyasztásösztönző kampány megnyitójának Budapest egyik népszerű vásárcsarnoka adott otthont.

Hubai Imre, az Agárminisztérium mezőgazdaságért felelős államtitkára a sajtótájékoztatón elmondta: a nemesítés hatására egyre fogyasztóbarátabb fajták léteznek, előtérbe kerültek a kisebb, 6, legfeljebb 8 kilós dinnyefajták. Divatos lett a „magnélküli” és a mini dinnye. A magnélküli dinnyék csak elnevezésükben azok, inkább magszegénynek mondhatjuk őket. A termelőknél is egyre népszerűbb ez a kategória, már exportálunk is belőle. Az országban jelenleg több mint 1300-an termesztenek görögdinnyét és 310-en sárgadinnyét.

Az államtitkár hozzátette: minden vásárlót arra bíztat, hogy a boltok mellett keressék közvetlenül a termelőket is, hiszen így garantáltan friss termékhez jutnak.

A 2025-ös szezon a tavaszi fagyok miatt a megszokottnál később indult, de a fóliasátras termelésből június közepétől, a szabadföldi területekről július elejétől már elérhetőek voltak a magyar dinnyék – mindezt Varga István, a FruitVeb Zöldség-Gyümcölcs Szakmaközi Szervezet alelnöke osztotta meg az idei szezonról. A szakember szerint örömteli, hogy a dinnyetermesztő területek ismét növekedésnek indultak, jelenleg mintegy 3600-3700 hektáron termesztenek görögdinnyét, valamint közel 700 hektáron sárgadinnyét, amely ez esetben jelentős, 62%-os növekedést mutat az előző évhez képest. Hozzátette: a szezon elején Békés és Baranya vármegyék domináltak, de augusztusban Kelet-Magyarország, különösen Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye adja a kínálat jelentős részét.

A kampány ideje alatt az Agrármarketing Centrum munkatársai országszerte nyolc helyszínen tartanak dinnye kóstoltatásokat – többek között a budapesti nagycsarnokokban, a Kaposvári Nagypiacon, a Tisza-tavi Ökocentrumban és az Erzsébet-táborokban – hangsúlyozta Giczi Gergely, a Társaság ügyvezető-helyettese. A kampány részeként 2025. július 26. és augusztus 2. között Facebookon, Instagramon és TikTokon is találkozhatnak a felhasználók a dinnye népszerűsítésével. A kampány során nyereményjáték is indul – tette hozzá. Giczi Gergely szerint a kampányok célja a szemléletformálás is, hiszen hiába népszerű szomjoltó gyümölcs a dinnye nyáron, sokan nem tudják, hogy rendkívül egészséges is. A görögdinnye 92%-os víztartalmánál fogva kiválóan hidratál, ráadásul rendkívül gazdag C-, A- és B-vitaminokban, valamint magnéziumban és a bőrmegújító likopinban. Kalóriaszegénysége okán pedig az egészségtudatos étrendbe is beilleszthető – hangzott el.

A Budapest Vásárcsarnokai Kft. az Agrármarketing Centrummal közösen, 2025. július 23. és augusztus 2. között, három helyszínnel és még további két saját helyszínnel, összesen öt budapesti vásárcsarnokban ad helyet a 2025. nyári dinnyefogyasztást népszerűsítő, kóstolóval egybekötött kampánynak, melynek a dinnyevásár is része – mondta el Földes Tamás, a Budapest Vásárcsarnokai Kft. ügyvezető-igazgatója. - Fontos, hogy a vásárlóközönség számára a kóstolóval, a látvány szépségével, a frissességgel és a finom ízek ízlelésével mutassuk be a hazai dinnyefajtákat, és vásárcsarnokainkban helyben biztosítsuk a vásárlás lehetőségét – tette hozzá.

A kampány részleteit és a kóstoltatások helyszíneit nyomon követhetik az Agrármarketing Centrum és a Budapest Vásárcsarnokai Kft. facebook oldalain, a https://www.facebook.com/agrarmarketingcentrum, valamint a https://www.facebook.com/BVCS.KFT oldalon.

Ajánlott kiadványokDr. Hajdú József:
A 21. század traktorai
Dr. Kukovics Sándor szerk.:
A bárány- és juhhús fenntarthatósága
Dr. Bai Attila (szerk.):
A biogáz
Bai Attila - Lakner Zoltán - Marosvölgyi Béla - Nábrádi András:
A biomassza felhasználása

Ez is érdekelhetiA káposztafélék gépi betakarításaParlament előtt a 2025. év adózását meghatározó őszi adócsomagA lovak jólléte: a gondos lótartás eszközei és szabályai

Hírlevél feliratkozás

Legfrisebb cikkekből ajánljuk

Rövid ellátási lánc: törik az első karika?
Háromszáz termelői piac működik ma Magyarországon, amelyeken friss, szezonális magyar élelmiszereket vásárolhatunk. A termelői piac nem csupán árukat, hanem életérzést is jelent, ahol a termékek kipróbálására és vásárlására ösztönzik a fogyasztókat – ajánlja a termelői piacokat a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara.  Régen volt a háztáji, tíz éve lett ismert a rövid ellátási lánc fogalma. Mindkettő a falusi termelés serkentő gyakorlata. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara is rendszeres támogatója a remélhetően sikeres termelési gyakorlatnak, szakmai rendezvényeken készítik föl a termelőket a pályázatokra és a jövedelmező értékesítésre. 
Búzaszenteléssel vette kezdetét az idei Magyarok Kenyere program
A horvátországi Karancson tartott Kárpát-medencei Búzaszentelő Ünnepséggel vette kezdetét az idei Magyarok Kenyere program. Az egész éven átívelő programban határon inneni és túli magyar gazdák ajánlanak fel búzát rászoruló gyermekeket, családokat segítő szervezeteknek.
Nagykun 2000 Mg. Zrt.: előny a többlábon állás
Nagy érdeklődés mellett zajlott június 13-án a Nagykun 2000 Mg. Zrt. központjában és a kísérleti parcelláknál a regionális fajtabemutató. A két nagy hazai nemesítőház, a Gabonakutató Nonprofit Közhasznú Kft. Szeged (amely intézet tavaly ünnepelte a megalakulásának a centenáriumát), és az Agrártudományi Kutatóközpont Martonvásár (amely tavaly volt 75 éves) kutatói ismertették a GK és az Mv kalászos gabonák nemesítési eredményeit, termesztéstechnológiai újdonságait. Bori Tamással, a Nagykun 2000 Mg. Zrt. elnök-igazgatójával arról is beszélgettünk, hogy a cégcsoport tevékenysége több lábon áll, amely tevékenységben a rizstermesztés jelenti a meghatározó portfoliót.
Éder Tamás: Ilyen terhek mellett a hazai élelmiszerek nem drágák
Nagy kérdés, hogyan reagálnak a sertéspiaci szereplők a ragadós száj- és körömfájás okozta nehézségekre, mindenesetre az állomány tavaly nőtt, és a beruházási pályázatok is sokat lendíthetnek az állattenyésztők és a feldolgozók lehetőségein – derül ki az Agráriumnak nyilatkozó Éder Tamásnak, a Magyar Húsiparosok Szövetsége elnökének a szavaiból.
Az élelmiszer-minőség és ami mögötte van
Ami a fogyasztónak talán csak annyi, hogy „finom”, az élelmiszer-előállítók számára jóval többet jelent. Ahhoz ugyanis, hogy egy élelmiszerről el lehessen mondani, hogy a minőségével minden rendben van, a teljes termékláncon belül minden szereplőnek be kell tartani egy sor olyan előírást, ami nem csupán például a termék ízéről, állagáról, hanem annak biztonságos fogyaszthatóságáról is szól.
Újszerű digitalizációs megoldások Az Állatorvostudományi Egyetem és a Makrom Kft. közös projektje
Digitális élelmiszerbiztonsági rendszerrel támogatott, táplálkozásélettani szempontból kedvező hatású tejtermék fejlesztéssel kínál megoldást a Makrom Kft. és az Állatorvostudományi Egyetem a tejérzékenységben érintettek és a tudatos fogyasztók számára. A “Digitális élelmiszerlánc menedzsment rendszerrel támogatott A2 tejtermékek fejlesztése” című projekt a Nemzeti Kutatási Fejlesztési és Innovációs Alap 314 millió forintos támogatásával valósul meg.

Találja meg az Önnek való tartalmat

2014-2025 © Agrárium7   –   Minden jog fenntartva.

Tanulmány letöltése X

A kiválasztott tanulmány letöltése ingyenes, ám feliratkozáshoz kötött. Kérjük válassza ki az Önnek megfelelő opciót az alábbiak közül.

Tanulmány letöltése » feliratkozás X

« vissza

Tanulmány letöltése » ellenőrzés X

Ehhez az e-mail címhez nem tartozik aktív feliratkozó. Kérjük, ellenőrizze, hogy azt az e-mail címet adta e meg, amivel feliratkozott hozzánk. Amennyiben új e-mail címmel szeretne regisztrálni, kattintson az alsó "vissza" gombra.

A tanulmány letöltése elindult! » letöltés újra

Kérjük, e-mail címe megadásával erősítse meg, hogy Ön már feliratkozott az Agrárium7 hírlevél listájára, ami után a választott tanulmány automatikusan letöltésre kerül.

« vissza